Autostol - skrig og skrål når han bliver træt

14. juli 2012

Alder:
6 mdr.

Autostol - skrig og skrål når han bliver træt

Kære Helen.

Har du nogle gode ideer til hvordan jeg får min søn på 6 måneder til at acceptere autostolen når han bliver (bare det mindste) træt?

Jeg kan godt distrahere ham med legetøj, sang, snak, mad, flaske osv, men når han først bliver træt skriger han helt vildt - gerne længe (er lige kommet hjem efter en "skøn" tur på 20-25 min med konstant skrigen).

I starten forsøger jeg med sang, berøring og "schh" for at få han til at falde hurtigere i søvn, men efter noget tid giver jeg ligesom op ...

Annonce

... fordi det virker umuligt at trænge igennem. Idag "råbte" jeg af ham (overdøvede ham), det fik ham til at komme ud af gråden - men kun for at samle nye kræfter, så snart han opdagede det.

Det virker som om han sover når han kommer ud i den tangent, men ikke kan komme ud af gearet. Skal lige tilføje at han har et generelt problem, når han skal sove med at give slip.

Jeg synes jeg har prøvet at køre med han, både når han er træt, men også når han lige er vågnet, det er det samme hver gang.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to